Post Danmark ligeglad med "Reklamer, nej tak"

Et "Reklamer, nej tak"-skilt er ikke nok til at holde reklamer omdelt af Post Danmark fra brevsprækken, skriver dr

Slettet Bruger,

04/03/2008

Et "Reklamer, nej tak"-skilt er ikke nok til at holde reklamer omdelt af Post Danmark fra brevsprækken, skriver dr.dk. Den store statsejede forsendelsesvirksomhed vil nemlig gerne tjene penge på at servicere virksomheder.

Post Danmark leverer i dag reklamer, lokalaviser og kataloger i to typer omslag. Et reklameomslag, fyldt med tilbudsaviser som alle danskere får, medmindre de siger nej tak til reklamer.

Men der kommer ifølge dr.dk også et andet omslag, som Post Danmark distribuerer. Det er særligt til dem, der siger nej tak til reklamer. De får så et blankt omslag, der samler alle de tryksager, der bliver sendt fra firmaer og organisationer, der ikke ønsker at respektere nej tak-skilte.

Det er bl.a. Tina Kærgaard meget opbragt over. Hun har et sommerhus, hvor postkassen i vinterhalvåret fyldes til randen med reklamer fra Post Danmark.

"Nogen gange kan vi bruge, ja en halv formiddag eller eftermiddag, på at rydde op efter Post Danmarks reklamer i haven, fordi de bare bliver smidt, hvis postkassen er fyldt op," siger hun til Kontant på DR, der sætter fokus på problemet i aftenens udsendelse.

En anden, der oplever problemet, er Katja Snedevig Jensen fra Værløse. Hun får jævnligt tryksager leveret af Post Danmark i det blanke omslag og hun har valgt at tage problemet i egen hånd. Hun sender simpelthen reklamerne retur, ved at lægge reklamerne i Post Danmarks postkasser.

"Så kan de sortere dem og sende dem til genbrug. Jeg gider ikke gøre det," siger hun ifølge dr.dk.

Hos Post Danmark siger vicedirektør Anders Due, at man gerne vil løse Tina Kærgaards problem i sommerhuset, men Katja Snedevig Jensen må formentlig fortsætte sin gang til postkassen fra helårsboligen med de ufrivilligt modtagne reklamer.

[email protected]

Kilde: