Begrundelsen fra juryen var blandt andet de sportslige køreegenskaber, det elegante design og de velfungerende assistentsystemer.
Nu kommer den populære model også i en stationcarudgave – BMW i5 Touring, som rammer de danske veje i maj måned.
Dynamiske proportioner og funktionelt design
BMW 5-serie Touring har gennem fem generationer været symbolet på den ideelle balance mellem sportslighed, kørekomfort og funktionalitet.
Den kommende sjette generation er mere progressiv end nogensinde med forbedret affjedringsteknologi med sportsstyring og luftaffjedring på bagakslen med automatisk nivellering.
Sammenlignet med forgængeren er den nye Touring vokset med 97 mm (5.060 mm) i længden, 32 mm i bredden (1.900 mm) og 17 mm i højden (1.515 mm). Akselafstanden er øget med 20 mm til 2.995 mm. Dette giver markant bedre plads til ben og skuldre samt mere albuerum. Bagagerummets kapacitet er på 570 til 1.700 liter. Automatisk bagklap og nedfældeligt ryglæn på bagsæderne i forholdet 40:20:40 er standard.
Den karakteristiske front har en moderne fortolkning af de kendetegnende dobbelte forlygter og BMW nyrer, som yderligere understreges af de adaptive LED-forlygter med matrix fjernlys og blå designelementer.
Som ekstraudstyr fås BMW Iconic Glow, som med det hvide lys giver en markant effekt, der fremhæver bilens konturer, både når den holder stille og er i bevægelse.
Set fra siden komplementerer den flade vinduesgrafik og den lange tagræling det sportslige og elegante design. De brede hjulkasser bagerst og den flade bagrude understreger bilens brede statur. Bagenden fuldendes af de L-formede LED-baglygter, som breder sig ind på siden af bilen.
Den dynamiske karakter kan understreges yderligere ved valg af M Sportspakken og M Sportspakke Pro samt M Carbon Exterior-pakken.
Vegansk kabine