DSB snyder kunderne

Slettet Bruger,

26/05/2007

Der mangler ikke opfordringer til danskerne om at lade bilerne stå og benytte miljøvenlige offentlige transportmidler i stedet. Men hos DSB er man åbenbart ikke meget for at promoverere egne tiltag, der kunne lokke os over til toget

I hvert fald viser en rundringning Ekstra Bladet har foretaget at DSBs salgsmedarbejdere gør hvad de kan, for at undgå at danskerne får besked om de såkaldte Orange tog. På disse afgange kan en rejse til Frederikshavn klares for 160 kroner mod normalprisen på 350.

Avisen har foretaget 12 opkald. I syv af disse oplyste medarbejderen modstræbende om det prisbilligere alternativ til den normale afgang og i tre samtaler nægtede man fuldstændig at Orange tog var en mulighed.

Ifølge DSBs salgsdirektør Bjørn Wahlsteen er der dog ikke tale om bevidst snyd:

" Det er jo ikke fordi, vi instruerer medarbejderne til ikke at tilbyde de billige billetter. Det er utilfredsstillende, at de ikke tilbyder dem, og det vil jeg helt sikkert gøre noget ved nu. Vi må mere ud til medarbejderne og uddanne dem bedre. Min overordnede anbefaling til forbrugeren er, at man selv spørger efter Orange tog," siger han.

mol

Kilde: