De fleste nogenlunde velinformerede danskere er formentlig klar over, at de den 17. november har mulighed for at sætte to krydser. Et til kommunalvalget og et til regionsrådsvalget. Ikke desto mindre har landets fem regioner og deres fælles interesseorganisation Danske Regioner tilsammen brugt 7.846.000 kroner på at fortælle danskerne, at valgdagen ikke kun er kommunal men også regional og på at informere om regionernes opgaver. Det skrvier politiken.dk.
"Vi ser det som vores demokratiske pligt at gøre opmærksom på, at der er valg, og at få nogle af de grupper, der måske ikke ville stemme, i tale," siger Claus Christoffersen, informationschef i Danske Regioner, til politiken.dk.
Region Sjælland skiller sig som den eneste region lidt ud. Hvor de andre fire regioner har brugt over en million på valgmarkedsføring gennem hjemmesider og virale kampagner, har Region Sjælland i alt brugt 350.000 kroner, hvoraf hovedparten er gået til en husstandsomdelt valgavis.
"Vi har været ude i en prioritering om, hvor vi har kunne nå flest muligt for færrest mulige penge," siger Regions Sjællands kommunikationschef Vibeke Lyngse til politiken.dk.
[email protected]
"Vi ser det som vores demokratiske pligt at gøre opmærksom på, at der er valg, og at få nogle af de grupper, der måske ikke ville stemme, i tale," siger Claus Christoffersen, informationschef i Danske Regioner, til politiken.dk.
Region Sjælland skiller sig som den eneste region lidt ud. Hvor de andre fire regioner har brugt over en million på valgmarkedsføring gennem hjemmesider og virale kampagner, har Region Sjælland i alt brugt 350.000 kroner, hvoraf hovedparten er gået til en husstandsomdelt valgavis.
"Vi har været ude i en prioritering om, hvor vi har kunne nå flest muligt for færrest mulige penge," siger Regions Sjællands kommunikationschef Vibeke Lyngse til politiken.dk.
[email protected]