Medieforskere: Tronfølgefilm er ekstremt skævvredet

Statsministeriet har lanceret en kampagnefilm, der ifølge både retorikprofessor Christian Koch, lektor i medievidenskab på Århus Universitet Edvin ...

Slettet Bruger,

30/05/2009

Statsministeriet har lanceret en kampagnefilm, der ifølge både retorikprofessor Christian Koch, lektor i medievidenskab på Århus Universitet Edvin Kau og medieforsker på Københavns Universitet Stig Hjarvard er meget tendentiøs. Det skriver Ritzau.

"Den siger, at man er håbløst gammeldags, hvis man ikke går ned og stemmer ja til en ændring," siger Edvin Kau til Ritzau.

"Det er jo et klart indlæg i debatten. Den siger jo, vi skal stemme ja. Anderledes kan man ikke tolke den," tilføjer Stig Hjarvad.

Christian Koch erklærer, at det er den mest åbenlyse tilkendegivelse fra en dansk offentlig myndighed i forbindelse med en folkeafstemning nogensinde.

"Den latterliggør dem, der som for eksempel Konservativ Ungdom måtte ønske at sige nej til en lovændring," siger han til Ritzau og spørger, hvad Statsministeriet mon har tænkt sig at gøre for at få danskerne til at stemme ved en kommende afstemning om euroen.

Den skatteyderbetalte reklamefilm kan ses her.

[email protected]

Kilde: