Leder: Femisharia

Endnu engang viser det sig, at truslen mod ytringsfriheden i Danmark ikke kun er noget, der kommer fra udenlandske og herboende muslimer, men nok s...

Slettet Bruger,

18/09/2009

Endnu engang viser det sig, at truslen mod ytringsfriheden i Danmark ikke kun er noget, der kommer fra udenlandske og herboende muslimer, men nok så meget er en integreret del af de "danske værdier", som ellers af både politikere og meningsdannere hævdes at være garant for ytringsfriheden.

"Hammeren må falde, når alkoholfirmaer gang på gang blæser på retningslinjerne for reklamering," tordner Venstres formand for Folketingets sundhedsudvalg, Preben Rudiengaard, og det har han opbakning til fra samtlige partiers sundhedsordførere, der nu vil give virksomheder store bøde for at komme med forkerte ytringer.

I Danmark hersker sharialoven ikke, men det gør til gengæld femishariaen, for det er især billeder af let påklædte kvinder, som ikke må bruges til at reklamere med. Hvorfor ikke? Ingen ved det rigtigt, for ligesom med så meget andet fra det feministiske overdrev fortaber også argumenterne for, at kvinder ikke må vises let påklædte i reklamer sig i et tåget føleri, som rationelle mennesker ikke kan finde hoved og hale i.

Det afgørende er kun, at ytringsfrihed faktisk ikke er en uantastet dansk værdi, men at den også på vore breddegrader er underlagt de herskende meninger om god tone og artig opførsel. Det må påpeges - ikke som en undskyldning for, at man i andre kulturer gør det samme, men for at vi kan gribe i egen barm og gøre noget ved det selv. F.eks. ved at afskaffe markedsføringsloven og erstatte den med én simpel paragraf:

"Man må ikke tale usandt om den vare, man vil sælge."

Kilde: