Manglen på arbejdskraft er ved at være kritisk, men virksomhederne skal ikke regne med den største indsats fra jobcentrene, når det gælder om at få danske ledige ud på arbejdsmarkedet. I flere af landets jobcentre erstattes lovpligtige, individuelle
samtaler med store møder, hvor 20-30 ledige samles til fælles
information om arbejdsløshed. Det skriver Ritzau.
"De sagde, at der ikke var ressourcer til at afholde individuelle samtaler. I stedet fik vi nogle generelle informationer om reglerne på arbejdsmarkedsområdet, og så gik vi hjem igen," siger 31-årige Ea Laura til Ritzau.
Hun var arbejdsløs i 11 måneder uden at komme til en eneste samtale i sit jobcenter.
Kritik fra 3F
Også fagforeningen 3F kritiserer jobcentrenes sløsen med samtalereglerne. Men det bider ikke på Michael Kornager, der er ansvarlig for jobcentrene i København .
"Jeg kan kun beklage, hvis nogen har haft en uheldig oplevelse. Vi har de ressourcer, der skal til for at holde samtalerne. Men vi kan altid arbejde på, at kvaliteten skal være bedre," siger han til Ritzau.
[email protected]
"De sagde, at der ikke var ressourcer til at afholde individuelle samtaler. I stedet fik vi nogle generelle informationer om reglerne på arbejdsmarkedsområdet, og så gik vi hjem igen," siger 31-årige Ea Laura til Ritzau.
Hun var arbejdsløs i 11 måneder uden at komme til en eneste samtale i sit jobcenter.
Kritik fra 3F
Også fagforeningen 3F kritiserer jobcentrenes sløsen med samtalereglerne. Men det bider ikke på Michael Kornager, der er ansvarlig for jobcentrene i København .
"Jeg kan kun beklage, hvis nogen har haft en uheldig oplevelse. Vi har de ressourcer, der skal til for at holde samtalerne. Men vi kan altid arbejde på, at kvaliteten skal være bedre," siger han til Ritzau.
[email protected]