Hotline om overgreb: Ring igen næste år

Et opkald til kommunens hotline kort før jul blev mødt med en kold skulder

Slettet Bruger,

15/01/2008

Et opkald til kommunens hotline kort før jul blev mødt med en kold skulder. Det erfarede Ask Nielsen, da han ringede for at anmelde et overgreb på hans arbejdsplads, bostedet Lindebo. Det skriver Berlingske Tidende.

"Medarbejderen spurgte overhovedet ikke ind til, hvad sagen konkret drejede sig om. Hun opfordrede mig til at sende en skriftlig redegørelse til hende, der på grund af julen først ville blive set på i det nye år," siger Ask Nielsen til Berlingske Tidende.

Tre af Københavns bosteder for stærkt udviklingshæmmede har været i medierne over mistanker om overgreb på beboerne, og telefonlinjen var oprettet af Københavns socialborgmester Mikkel Warming (Ehl.) for at gøre det lettere at komme fremtidige overgreb til livs.

Begynderfejl
Socialborgmesteren undskylder sagen med begyndervanskeligheder.

"Hotlinen var lige startet op på det tidspunkt. Efter henvendelsen fra Ask til mig har jeg indskærpet over for direktionen i forvaltningen, at der skal handles med det samme. De, der klager, skal hurtigst muligt indkaldes til et møde ved henvendelser af den her karakter," siger han til Berlingske Tidende.

[email protected]

Kilde: