Københavns Kommune har kigget tre etniske friskoler over skulderen, fordi man for to år
siden kunne konstatere, at eleverne på skolerne klarede sig
bedre i en undersøgelse fra tænketanken CEPOS end kommunale folkeskoler med en tilsvarende elevsammensætning. Det skriver Berlingske Tidende.
Nu skal folkeskolerne derfor til at lære af friskolerne.
"Det er meget tydeligt, hvad børnene skal i alle situationer i undervisningen, og der er stor stabilitet i deres hverdag. Der er f.eks. en meget konsekvent opfølgning på, om eleverne har lavet lektier," siger kontorchef Søren Hegnby fra Københavns Kommune.
Høje krav til faglighed og disciplin, et "meget lavt" sygefravær blandt lærerne og stor respekt mellem skole og hjem er nogle af de karakteristika, som Københavns Kommune har konstateret på de tre udvalgte etniske skoler i hovedstaden, som lå i top i CEPOS' undersøgelse.
Klik her for at læse mere på berlingske.dk
[email protected]
Nu skal folkeskolerne derfor til at lære af friskolerne.
"Det er meget tydeligt, hvad børnene skal i alle situationer i undervisningen, og der er stor stabilitet i deres hverdag. Der er f.eks. en meget konsekvent opfølgning på, om eleverne har lavet lektier," siger kontorchef Søren Hegnby fra Københavns Kommune.
Høje krav til faglighed og disciplin, et "meget lavt" sygefravær blandt lærerne og stor respekt mellem skole og hjem er nogle af de karakteristika, som Københavns Kommune har konstateret på de tre udvalgte etniske skoler i hovedstaden, som lå i top i CEPOS' undersøgelse.
Klik her for at læse mere på berlingske.dk
[email protected]