DONG beklager grøn fupstrøm

Efter kritik ændrer energigiganten DONG med øjeblikkelig virkning sin markedsføring af den såkaldte grønne strøm

Slettet Bruger,

16/01/2008

Efter kritik ændrer energigiganten DONG med øjeblikkelig virkning sin markedsføring af den såkaldte grønne strøm. Samtidig vil man se på, om der er kunder, der skal have penge tilbage. Det skriver Business.dk.

"Vi er ikke interesseret i at snyde nogen, og har derfor allerede fra morgenstunden ændret markedsføringen på vores hjemmeside," siger koncerndirektør i DONG, Lars Clausen til Business.dk.

DSB og mange danske forbrugere har betalt ekstra for at få miljøvenlig strøm i stikkontakten. Men strømmen kommer fra de vindmøller, der de sidste 18 år har forsynet danskerne med strøm. På trods af merudgiften kan de miljøbevidste forbrugere altså ikke glæde sig over at have nedbragt CO2-udledningen.

Måske kompensation
Ordningen er blevet kritiseret af Forbrugerstyrelsen, der kalder det falsk markedsføring. DONG vil nu se på, om der er kunder, der skal have penge tilbage.

"Vi må erkende, at vi ikke har været dygtige nok til at kommunikere, hvad naturstrøm er. Hvis nogle kunder mener, at de er blevet snydt af vores markedsføring, må de gerne henvende sig til os," siger Lars Clausen til Business.dk.

[email protected]

Kilde: