Bilfabrikanten Citroën har ikke så godt et ry i Storbritannien som sine tyske konkurrenter, men det skal en reklamefilm, som på en og samme tid gør grin med tyskerne og nasser på deres ry for akuratesse og effektivitet, rette op på. Imidlertid har filmen, som på næsten John Cleese'sk maner associerer tyskerne med nazitiden, vakt så meget opsigt i Storbritannien, at britiske parlamentsmedlemmer nu kræver den taget af tapetet, skriver business.dk.
Filmen portrætterer tyskerne som ariske skønheder og indeholder nazitidens symboler som en ørneskulptur og gotiske tegn, og så er den belagt med svulstig Wagner-musik fra Valkyrien.
Baggrunden for reklamen er, at den nye Citroën C5 nu tilbydes med en mere præcis affjedring med stålfjedre og støddæmpere fremfor Citroëns klassiske duvende luftaffjedring.
Don't mention the war!
Se reklamefilmen her:
[email protected]
Filmen portrætterer tyskerne som ariske skønheder og indeholder nazitidens symboler som en ørneskulptur og gotiske tegn, og så er den belagt med svulstig Wagner-musik fra Valkyrien.
Baggrunden for reklamen er, at den nye Citroën C5 nu tilbydes med en mere præcis affjedring med stålfjedre og støddæmpere fremfor Citroëns klassiske duvende luftaffjedring.
Don't mention the war!
Se reklamefilmen her:
[email protected]