Kæmpe bommert hos DSB: Ikke muligt at købe billet

Siden omkring klokken 10.30 har det ikke været muligt at købe en togbillet, oplyser DSB.
Et S-tog ved Høje Taastrup Station. (Foto: Steen Thomassen/Wikimedia Commons)
Et S-tog ved Høje Taastrup Station. (Foto: Steen Thomassen/Wikimedia Commons)

Claes Kirkeby Theilgaard,

06/01/2020

En it-fejl betyder, at man mandag formiddag ikke kan købe togbilletter hos DSB.

Det oplyser DSB's pressevagt.

Rejsekort og pendlerkort virker fortsat, men det er altså ikke muligt at købe en billet på DSB's hjemmeside, på DSB's app eller i billetautomaterne.

Man kan dog fortsat rejse med tog. Passagerer opfordres til alligevel at forsøge at købe en billet og så henvende sig til personalet, når man stiger om bord.

Ifølge DSB opstod fejlen omkring klokken 10.30. Det vides ikke, hvornår systemet ventes at være oppe at køre igen.

- Du kan i øjeblikket opleve problemer ved køb af billet i DSB Netbutik/DSB app/billetautomater/DSB Salg & Service/DSB 7-Eleven. Vi arbejder på at løse problemet, skriver DSB på sin Twitter-profil.

Kilde: /ritzau/