Alle virksomheder skal nu betale at såkaldt "affaldsgebyr".
Jeg har selv modtaget følgende regning fra Gladsaxe Kommune:
EG2 Håndværks & anlægs- gartnere 0-1 ansat 5.126.00
1.1.2010 - 31-12-2010
EG5 Farligt affald 79.00
EG6 Administration 613.00
Ordresaldo 5.818.00
Slutrabat 0.00
Moms 25% 1.454,50 7.272,50
Så kan i selv se om det er rimmeligt, jeg har ingen ansatte og alle virksomheder betaler det samme når de har samme størrelse som min, herunder også f.eks. en revisor, damefrisør eller andet.
Det virker særdeles underligt at der er tale om opkrævning af et beløb med
tilbagevirkende kraft. 1-1-2010 var det ikke engang vedtaget at dette skulle opkræves, hvilket vil sige at jeg ikke har kunnet opkræve pengene os kunderne, skal jeg nu til at sende ekstra regninger?
Samtidig syntes jeg også det virker underligt med det høje administrationsgebyr, jeg mener bare for at sende en helt ublu regning ud 613 kroner + moms? Måske vil Dong, og de andre offentlige eller halvoffentlige selskaber begynde at tage samme takst. F.eks. kan HT tage 613 kroner for at udskrive en billet?
Når jeres håndværkerregninger i fremtiden bliver pålagt et ekstra "gebyr" vil dette
indlæg kunne forklare hvorfor. I forvejen lægger vi parkeringsafgifter på regningerne, det betaler kunderne også.
Når jeg lægger dette under politik, er det fordi nogle politikkere læser disse debatterog jeg forventer sagen omgående bliver taget op i folketinget, det kan f.eks. være Liberal Alliance som gør dette, eller et andet parti er også godt nok.
Men jeg stemmer helt sikkert ikke på et parti som ikke prøver at få dette gegyr enten fjernet eller modificeret til et rimmeligt niveau.