Den danske velfærdsteknologiske startup, Inspo, går nu ind i USA med et nyt dot com domæne og en dertilhørende hjemmeside klar, som hedder inzpos.com.
Domænet og hjemmesiden blev lanceret i begyndelsen af denne uge.
"Inspo-teamet er glade og stolte over, at det nu er muligt, at vores startup nu kan etablere sig i USA, som unægtelig er et kæmpestort marked for os. Vi har i Inspo store vækstambitioner, og nu skal USA være en del af den spændende rejse. I USA er der rundt regnet 17 millioner high school elever, og Inspo skal have fat i så mange af dem som overhovedet muligt. Derudover forventes det, at det tal stiger i løbet af de kommende år," siger Simon Nygård, co-founder og CEO i Inspo.
Sjette land på få uger
Indtoget på det amerikanske marked kommer efter to uger, hvor Inspo løbende har meldt ud, at startuppen har lanceret nye domæner og hjemmesider i Sverige, Holland, Finland, UK samt Tyskland.
"Vi har rigtig travlt op til lanceringerne af de nye hjemmesider og domæner, fordi vi skulle have meget på plads inden. Men det er godt og rart, at vi er gået live i alle de lande. Vi har god tro på, at fremtiden for vores lille forretning i den grad ser lys ud," siger Simon Nygård.
Inspo blev grundlagt i 2018 af Simon Nygård, Thorvald Thorarsen og Hjalte Lund Skaarup, som er partnere og driver virksomheden sammen i dag.
Mod betaling tilbyder virksomheden hjælpemidler i form af blandt andet rapporter, noter og analyser, som gymnasieleverne kan downloade til inspiration. Inspos indhold består af tidligere elevers opgaver – som har fået høje karakterer – og af egenproduceret indhold af virksomhedens redaktion, som er kandidatstuderende.
I Danmark har gymnasieelverne adgang til over 25.000 forskellige opgaver.