Kommune vil påvirke borgernes adfærd i klimaspørgsmålet– bliver opgaven for ny kommunikationsmedarbejder

I Svendborg får nyansat embedsmand blandt andet til formål at ændre borgernes adfærd, så den lever op til forvaltningens og byrådsmedlemmernes ønsker.
Svendborg Kommunes pressefoto af borgmester Bo Hansen (A) taget af Maria Fonfara
Svendborg Kommunes pressefoto af borgmester Bo Hansen (A) taget af Maria Fonfara

Lars Bjørknæs,

23. juni 2021

Rundt om i landets kommuner ansættes der i disse år flere og flere kommunikationsmedarbejdere, som ikke kun har til opgave at udarbejde pressemeddelelser, skrive opdateringer til sociale medier og servicere politikere og andre embedsmænd. Men også gå ind lave arbejde, der har til formål at ændre indbyggernes adfærd.

Det sidst nævnte er tilfældet for en ny stilling, som Svendborg Kommune netop har slået op. Det for at finde frem til en ny kommunikationsmedarbejder, som ifølge jobopslaget blandt andet får følgende profil :

- Kan din kommunikation flytte holdninger og adfærd og binde os sammen på tværs af forskelligheder? Ved du, hvordan kommunikation fremmer vores strategiske projekter? Kan du spotte den gode historie? Og kan du forklare det meste for de fleste? Så har vi jobbet til dig, som er ambitiøs, dygtig og samtidig gerne vil kunne leve ’Det gode liv’.

Ifølge opslaget fra Svendborg Kommune er det et krav, at ansøgere har det, der kaldes for solid erfaring med strategisk kommunikation.

Hvis du ønsker at påvirke fynboernes adfærd, skal du have ansøgt stillingen inden den 8. august.