Forsvarsministeriet skrev dette til mig for noget tid siden:
Forsvarsministeriet:
"Du har pr. mail af 22. juli 2011 rettet henvendelse til Forsvarsministeriet med et spørgsmål angående anvendelsen af forarmet uran (depleeted uranium) af USA eller andre lande i forbindelse med militære operationer i Afghanistan og Irak.
Vedrørende anvendelsen af ammunition indeholdende forarmet uran i Irak, henviser ministeriet til statsministerens besvarelse af § 20 spørgsmål S 4305 den 13. august 2003. Af statsministerens besvarelse fremgår det, at amerikanske styrker under indsatsen i Irak har anvendt ammunition, der samlet set indeholdt ca. 320 ton forarmet uran.
Vedrørende anvendelsen af forarmet uran i Afghanistan, kan Forsvarsministeriet oplyse, at det danske forsvar ikke har kendskab til, at USA eller andre nationer har anvendt ammunition i Afghanistan, der indeholder forarmet uran."
Forarmet ammunition/Depleted Uranium er et affaldsprodukt fra atomkraftindustrien der giver massive stråleskader på alle der kommer i kontakt med det. 320 ton radioaktivt materiale har USA smidt i Irak for at "befrie irak for en ond diktator", de sagde havde masseødelæggelsesvåben, hvilke han ikke havde alligevel.
Tak til "For Meget" for links:
http://www.globalresearch.ca/depleted-uranium-far-worse-than-9-11/2374
Dr. Doug Rokke, the ex-director of the Pentagon’s Depleted Uranium Project, says that there is no way to totally decontaminate an area hit with uranium, an element that has a half-life of 4.5 billion years and has thus earned the title “the silent killer that will never stop killing.” Rokke today says he was told by the government to lie about the effects of uranium and that most of the crew he worked with is now dead.
“The army knew that the stuff was dangerous. What they didn’t do was they didn’t tell anybody that it was dangerous, and that’s still the situation today,” says Hallinan.