Viceadm. direktør i DI Ole Krog skriver: "Grundlæggende har vi danskere kun ét valg: Vi kan lade stå til og gradvis glide ned ad velstands- og velfærdslisten, eller vi kan motivere vores regering og vores folketing til, at de nu træffer de nødvendige beslutninger om reformer, der markant øger mulighederne for at drive konkurrencedygtig virksomhed i Danmark og ud af Danmark. Vi er ganske enkelt nødt til at tjene mere for at have råd til det nuværende forbrug."