Teleselskaber snyder med taletid

Teleselskaber snyder med taletid 3

Ikke angivet Ikke angivet,

04/12/2010

Teleselskaber snyder med taletid 3. december 2010 17:47

Tre timers fri taletid på mobilen skal være præcis tre timers fri taletid.

Flere teleselskaber afregner ellers per påbegyndt minut, skriver Newspaq. Så du betaler stadig for et helt minut, selvom du kun taler i 30 sekunder.

Den går ikke, lyder det nu fra forbrugerombudsmanden.

- Så vil man statistisk set ikke komme til at tale i tre timer. Det må selskaberne tage højde for i markedsføringen, siger forbrugerombudsmand Henrik Øe til P3Nyheder.

Han forventer nu, at teleselskaberne retter deres markedsføring.

Branchen lytter
Kritikken giver genlyd hos teleselskabernes brancheorganisation, TI.

- Vi tager alvorligt, hvad forbrugerombudsmanden siger, lyder det fra Jakob Willer, der er direktør i TI.

- Der ligger en udfordring i at sikre, at forbrugerne får ren besked. Det er noget, som er et generelt problem i branchen, og det er også noget, vi tager rigtig alvorligt, siger Jakob Willer.

Læs mere

Kilde: