Saudi Arabisk diplomat i Danmark taget for spritkørsel

Grænseløst saudisk hykleri:"I en af sagerne blev en saudiarabisk diplomat taget for spritkørsel på Amager

_slettet_bruger_3146

10/08/2010

Grænseløst saudisk hykleri:

"I en af sagerne blev en saudiarabisk diplomat taget for spritkørsel på Amager. Ifølge hans eget lands religiøse lovgivning havde spritkørslen kostet ham mindst 40 piskeslag - og sandsynligvis flere. I Danmark slap han med at blive kørt hjem af politiet.

- Det krænker min retsfølelse. Det er dybt kritisabelt og direkte skamfuldt. I virkeligheden har sådanne mennesker slet ikke noget at gøre i udenrigstjenesten, men det er bare ikke noget, vi er herre over her i Danmark, siger Venstres retspolitiske ordfører, Kim Andersen."

_____________________________________________________________________
Rejsevejledning for danske i Saudi Arabien:
[...]
ALKOHOL under enhver form er totalt forbudt, herunder varer, som indeholder alkohol eller essens, f.eks. chokolade, kager, hostesaft m.v.
[...]