Region Syddanmark og Waterfront Communications

Sagerne om PR-bureauet Waterfront Communications (WC) hober sig bare op for tiden: DSB, forskellige danske havne og nu Region Syddanmark

_slettet_bruger_1212 Ikke angivet,

18/02/2013

Sagerne om PR-bureauet Waterfront Communications (WC) hober sig bare op for tiden:

DSB, forskellige danske havne og nu Region Syddanmark.

Regionen har ikke blot hyret WC til en negativ kampagne imod en broforbindelse imellem Århus og Kalundborg - i sig selv en særdeles kritisabel brug af skattemidler. Men har sågar brudt udbudsbetingelserne, som alle offentlige myndigheder er underlagt.

Region Syddanmarks motto burde være noget i stil med:

Stol på dine politikere, for så kan vi nemmere misbruge dine penge.

Men Regionsrådet har på deres hjemmeside valgt at profilere sig med følgende motto:

Åbenhed, dialog og borgerinddragelse.

Som selvfølgelig er sandt, bortset fra at regionen hat misbrugt over 1 mio. skattekroner på en stærkt tvivlsom kampagne af en særdeles lav moralsk/etisk værdi.

Jeg er ikke i tvivl om at WC vil gå en svær tid i møde, med så mange rådne sager om dem. Ingen ærlig og redelig person vil jo ønske at handle med WC.

Men for Region Syddanmark vil dette have nærmest ingen konsekvenser, for de jævne folk kan netop ikke slippe for at betale skat til denne usselryggede samling af politikere.

Det er endnu et eksempel på at private virksomheder er mere moralske end offentlige myndigheder:

Hvis en privat virksomhed opfører sig så ringe som WC, så ender den virksomhed med nul kunder. Den offentlige myndighed får højst et "fy, fy, skamme" fra deres revisor og så går livet ellers uændret videre.