Minister snydt på målstregen

Lyngby-Taarbæk Kommune har snydt transportminister Hans Chr

Ikke angivet Ikke angivet,

05/11/2010

Lyngby-Taarbæk Kommune har snydt transportminister Hans Chr. Schmidt på målstregen og vedtaget privatiseringen af 27 kilometer privat vej. En enig kommunalbestyrelse har netop vedtaget privatiseringen, oplyser P4 København fredag formiddag. Transportminister Hans Chr. Schmidt vil med en ny lov annullere alle kommunale planer om at overdrage ansvaret for vedligeholdelse for villaveje til private. Vedtaget fredag morgen Men lovforslaget blev først fremsat klokken ti, og Lyngby-Taarbæk har altså nået at vedtage privatiseringen af 27 kilometer vej inden da her til morgen. Og da kommunen har været igennem en høringsperiode, så kan det faktisk lade sig gøre. Det mener Martin Damm, der er formand for Kommunernes Landsforenings udvalg for teknik- og miljø: Så er beslutningen truffet efter gældende love og regler, og i øvrigt efter de vejledninger, som ligger på ministerens hjemmeside. Så hvis de gør det inden 10, så gælder det, siger Martin Dam til P4 København. Ringede rundt torsdag aften Lyngby-Taarbæks borgmester Søren P. Rasmussen (V) ringede torsdag aften rundt til alle andre partier i byrådet og foreslog kuppet: Hvis vi skynder os, kan vi slå transportminister Hans Chr. Schmidt på målstregen. Og alle partier sagde ja til planen, en dagsorden blev lagt på kommunens hjemmeside torsdag aften, og kuppet foldede sig så ud klokken 8.30 fredag morgen, oplyser P4 København. Her vedtog en enig kommunalbestyrelse privatiseringen af 27 kilometer kommunal vej. Ingen hokus pokus Det har været en lang proces og en beslutning tilbage fra 2008, så der er ikke så meget hokus pokus i det. Det er helt naturligt at eksekvere det, når vi har et samlet overblik over høringssvar og reparationer. Så har jeg sådan set bare taget initiativ over for de andre partier til at sige: Godt, så vedtager vi det, siger Søren P. Rasmussen til P4 København. Hvis alle andre kommuner - og hvis Lyngby-Taarbæk vil omklassificere nye veje - så siger lovændringen, at beboerne fremover skal varsles fire år i forvejen, vejen skal overdrages i god stand, og vejens beboere får mulighed for at klage til en uafhængig klageinstans. LÆS OGSÅ:http://jp.dk/indland/indland_politik/article2236407.ece Kilde: P4 København

Kilde: