Kommunale flottenheimere - De kreatives kassetænkning

»Det koster noget at stille sig ud på vippen og være fremadrettet«

Jesper Ørsted,

16/01/2011

»Det koster noget at stille sig ud på vippen og være fremadrettet«. Citatet er ikke fra Stein Bagger. Og ej hellere fra en ludoman på Casino Copenhagen. Nej, citatet er fra en kommunikationschef på Københavns Rådhus.Vedkommende – der er én ud af 104 københavnske kommunikationsansatte – kommenterer på, at kommunen allerede har spildt syv mio. kr. på en kommunal hjemmeside a la Facebook, hvor Københavnere kunne mødes, lave madklubber etc. Hjemmesiden kom aldrig til at fungere. Det kan egentlig ikke undre – vi har jo i forvejen Facebook, som har været en stor succes (helt uden politikere og kommunale kommunikationsfolks medvirken).Historien kommer oven i en anden historie fra Københavns Rådhus, hvor kommunen har spildt fem millioner kroner på en miljøhjemmeside (world climate community) i anledning af klimatopmødet. Hjemmesiden er nu lukket.