Kampagne skal gøre dig stolt af socialt boligbyggeri

"De almene boligers stolthed og værdighed er blevet stjålet," mener Boligselskabernes Landsforening, som nu fyrer et ukendt millionbeløb af på at "...

Slettet Bruger,

28/09/2009

"De almene boligers stolthed og værdighed er blevet stjålet," mener Boligselskabernes Landsforening, som nu fyrer et ukendt millionbeløb af på at "gøre danskerne stolte af" det sociale boligbyggeri.

Det delvist offentligt finansierede sociale boligbyggeri har fået et dårligt image i befolkningen, mener Boligselskabernes Landsforening, men det skal der nu laves om på med en storstilet reklamekampagne.

Kampagnen skal ligefrem "gøre danskerne stolte af" det sociale boligbyggeri, meddeler boligselskaberne i en pressemeddelelse.

"Vi forsøger ikke at lave noget skønmaleri af Danmarks almene boliger, og det ville heller ikke være troværdigt. Men danskerne har brug for at få et mere nuanceret billede. De almene boligers stolthed og værdighed er blevet stjålet. Ikke bare fra beboerne og boligorganisationerne - men fra os alle sammen. Som samfund føler vi ikke den fælles stolthed, som vi burde over for det fundament af social ansvarlighed, som den almene sektor udgør," siger Palle Adamsen, der er formand for Boligselskabernes Landsforening.

Til formålet har boligselskaberne hyret nogle af de mest efterspurgte og dermed dyre mennesker til at lave kampagnen. Reklamefilmen er lavet af instruktøren Martin Werner, der bl.a. står bag tv-reklamer for SAS, Cafe Noir og Coca Cola Zero, og fotografierne af de almene beboere er taget af pressefotograf Jan Grarup, som er Danmarks mest præmierede pressefotograf.

[email protected]

Kilde: