»Vi har allerede etableret en oliefond som den i Norge. Vi ved, det er et stort ansvar at stå med. Men vi må lære fra andre lande også på det punkt«, sagde Kuupik Kleist på pressemødet. »Vi ved godt, der følger et stort ansvar med olieboringerne. Men det ansvar er vi 100 procent klar til at tage«, sagde Kuupik Kleist og forklarede, at også de grønlandske borgere er villig til at løbe risikoen.
--Danmark skal altså ikke betale for eventuel oprydning ???
--Danmark skal altså ikke betale for eventuel oprydning ???