En ny undersøgelse foretaget af Capacent Research for De Samvirkende Købmænd, DSK, viser, at hver anden dansker køber ind i Tyskland en til tre gange om året eller oftere. For to år siden og før den økonomiske krise var andelen på godt en tredjedel.
»Det er en bemærkelsesværdig vækst, og udviklingen understreger, at afgifterne bør sænkes og ikke hæves, som regeringen har planer om. Når en dansk familie er i Tyskland, fyldes bagagerummet med varer som øl, vin, sodavand og slik, som er pålagt høje afgifter i Danmark. Det er hverken sundt for borgerne eller for de danske arbejdspladser,« siger Claus Bøgelund Nielsen, underdirektør i DSK.
Kilde: http://epn.dk/brancher/detail/article2030855.ece
»Det er en bemærkelsesværdig vækst, og udviklingen understreger, at afgifterne bør sænkes og ikke hæves, som regeringen har planer om. Når en dansk familie er i Tyskland, fyldes bagagerummet med varer som øl, vin, sodavand og slik, som er pålagt høje afgifter i Danmark. Det er hverken sundt for borgerne eller for de danske arbejdspladser,« siger Claus Bøgelund Nielsen, underdirektør i DSK.
Kilde: http://epn.dk/brancher/detail/article2030855.ece