Forbrugerråd advarer mod produktplacering (Nyt eksempel på offentligt formynderi og arrogance)

Når politikerne vedtager en lov, der tillader betalt produktplacering i tv, er det et brud på forbrugerrettighederne, mener Forbrugerrådets forma...

Jeppe Juhl,

21/10/2010

Når politikerne vedtager en lov, der tillader betalt produktplacering i tv, er det et brud på forbrugerrettighederne, mener Forbrugerrådets formand.

Forbrugerrådets formand Camilla Hersom er stærkt bekymret for, at produktplacering bliver tilladt for alle tv-stationer undtagen DR og TV 2-regionerne fra 1. januar næste år.

Det sker når medieforliget bliver til lov 28. oktober.

"Vi har hele tiden ment, at det her er et forfærdeligt lovforslag. Det er et brud på en helt fundamental forbrugerrettighed, som handler om, at vi har ret til at vide, hvornår vi udsættes for reklame," siger formand for Forbrugerrådet, Camilla Hersom til DR Kultur.