Folkeskole elever fordummes bevidst

Amerikanske folkeskole elever fordummes og indoktrineres - frem for at blive uddannet - bevidst til at acceptere den globale kolonisering og opløs...

Henrik Gøtke,

08/05/2010

Amerikanske folkeskole elever fordummes og indoktrineres - frem for at blive uddannet - bevidst til at acceptere den globale kolonisering og opløsning af amerikansk suverænitet og frihed. Dette er den chokerende tese fremsat i en omhyggeligt dokumenteret 750 siders tekst med titlen "The Deliberate Dumbing Down of America" af Charlotte Iserbyt.

Som tidligere folkeskolebestyrelsesmedlem der sendte sine børn i folkeskoler var fru Iserbyt en tro støtte af Ronald Reagan, og blev af Reagan udpeget til US Department of Education, for blot senere i 1982 at blive fyret, efter hun protesterede mod - og senere lækkede dokumenter, der viser - aftaler på top plan mellem administrationen og Sovjet Unionen med det formål at omdirigere retningen for amerikansk uddanelse.

Fru Iserbyt var gæst i udsendelsen den 25 august på Radio Free Amerika, det ugentlige program sponseret af American Free Press med vært Tom Valentine. Her følger en redigeret transkription af interviewet.

I din bog anklager du - og dokumenterer - at forfaldet i amerikansk uddannelse er, hvad du kalder bevidst fordummelse af Amerika´s folkeskolebørn.

Resultatet har været forandringen af hele vort samfund og hele vor kultur. Man kan ikke nægte et menneske en uddannelse og moralske værdier, uden de katastrofale resultater vi nu ser omkring os.

I 1965, da den føderale regering blev økonomisk aktivt involveret i uddannelse, og de hældte millioner i den, angiveligt for at hjælpe de fattige, ændrede de skolingen fra en akademisk uddannelse, der gav børnene muligheden for at forstå verden omkring dem og andre kulturer, sprog, historie os så videre, til hvad der kendes som "udkomme baseret uddannelse". Folk tror, at dette kun skete i 1990´erne. Filosofien skiftede i 1965. Dette var internationaliseringen af uddannelse.

Uddannelse betød ikke længere noget. De så frem imod at bruge vore børn som små redskaber - dybest set robotter i den globale plan økonomi. Og vi ser den globale økonomi komme nu.

Vi ser børn, der kun går i ottende klasse, blive fortalt, at de skal tage stilling til, hvad de skal lave resten af deres liv. Dette er et socialistisk kvote system, en plan økonomi med at bestemt antal personer tildelt forskellige båse: vi så det i det gamle Sovjet Unionen. Vi havde aldrig drømt om, at vi ville få dette forfejlede system her. Men det har vi.

Vores fordummede kongres vedtog dette i 1980´erne og 1990´erne. Men de ved tilsyneladende ikke, hvilket system vi har, eftersom de er et produkt af et offentligt skole system, der aldrig lærte dem, at vi er en republik, ikke et demokrati; at vi bør have et frit forretningssystem, ikke en planlagt økonomi. Så resultatet er meget, meget tydeligt.

Hvis ikke man kan se det i resultaterne, så se på pengene. Hvordan kan man årligt bruge millioner af dollars, og se test resultaterne fortsætte med at blive dårligere?Alligevel synes folk hver gang test resultaterne bliver dårligere at blive mere entusiastiske omkring at hælde flere penge i. De synes at glemme, at før 1960 havde USA det fineste uddannelses system i verden.

I 1895 havde de en test for ottende klasse, i hvilken de bad dem svare på spørgs, som jeg ikke tror, at jeg kunne besvare.

Jeg har testen foran mig. Spørgsmålene inkluderer: Giv mig ni regler for brugen af store bogstaver; nævn delene af tale og definer dem, der ikke har modifikationer: definer vers, strofe og paragraf; hvad er de primære dele af et verbum? Definer kasus og illustrer hvert kasus. Hvorfor er den atlantiske kyst koldere end stillehavs kysten på samme længdegrad? Man havde ikke nogen valgmuligheder. Man måtte skrive svarene.

Tidligere Sovjet leder Mikhail Gorbachev sagde for nylig, at Den Europæiske Union er det nye Sovjet Unionen. George Bush giver os endnu et Sovjet Unionen her i hemisfæren med USA, Canada og Latin Amerika. Dette ville man aldrig have kunne få det amerikanske folk til at acceptere for 40 til 50 år siden.

Vore børn vil ikke være andet end droner i den globale økonomi, arbejdende for den globale elite. Det er den samme gamle totalitarisme. Folk ville ikke have accepteret det, som de gør, hvis de ikke bevidst over en længere periode gennem skolerne havde ændret landet.

En nær associeret til sovjet agenten Alger Hiss foreslog i en tale til World Health Organisation, at "slippe af med bevidsthed". Han anbefalede, at lærere skal trænes til at være psykiatere, der skal træne eleverne til, at der ikke findes noget rigtigt eller noget forkert. Den slags lære programmer så vi fra 1960´erne frem til 1990´erne.

I 1965 kom professor Benjamin Bloom med redefineringen af uddannelse. Bloom´s definition af uddannelse blev accepteret. Han sagde: "Formålet med uddannelse er at ændre elevernes tanker, handlinger og følelser". Intet akademisk. Han definerede god undervisning som "udfordring af elevens faste overbevisninger".

I min undersøgelse af alt dette har jeg fokuseret på Leipzig forbindelsen. Man har hørt om "Ordenen" (eller Skull and Bones, som den ofte kaldes) på Yale. Mange af disse folk blev gentrænet i Tyskland for grundlæggende at anse barnet for et dyr, ikke som et menneske. Barnet skulle manipuleres gennem stimulus response og så videre.

BF Skinner og John Dewey fangede dette. De arbejdede fra University of Chicago og Columbia University. De ændrede etiketten til "udkomme baseret uddannelse" efter den såkaldte "Mastery Learning" havde været en sådan katastrofe, og så mange børn fra den indre by i Chicago havde droppet skolen.

Alligevel bruger præsident Bush den samme gamle "Mastery Learning" under etiketten "Direct Instruktion". Uanset hvad man kalder det, så er det ikke læring. Det er træning.

Skinner selv sagde: "Jeg kunne gøre en due til en topelev", ved at forstærke den efter det rigtige skema. Så når du hører dem sige, at "alle børn vil lære", så siger de, at "alle børn vil springe gennem ringen". Ja, alle børn vil lære, hvis man forstærker dem med en belønning. Det er som din hund. Men vore børn er ikke hunde.

I stedet for at tænke at det er dejligt, at præsidenten siger, at "Alle børn vil lære. Intet barn vil blive ladt tilbage", må man spørge sig selv, hvad dette betyder. Det har ikke noget med uddannelse at gøre. Det har at gøre med at nå den laveste fællesnævner og blive fri for enhver boglighed, fordi virksomheder - helt sikkert multinationale virksomheder - ikke ønsker intelligente arbejdere.

Carnegie Corporation´s David Hornback, der har restruktureret uddannelse i mange af staterne, siger dybest set i sin bog Human Capital, at "Vi ønsker ikke uddannede arbejdere. De gør livet besværligt for os. De opsiger deres arbejde. De stiller for mange spørgsmål".

Så alt det her skete ikke bare tilfældigt. Målet har længe været verdens styre, men året 1934 var et meget vigtigt år. Dette var året, da det New Tork baserede Carnegie Corporation offentliggjorde resultatet af en undersøgelse bemyndiget af American Historical Association. Bogens titel var "Conclusions and Recommendations for the Social Studies".

Påvirkede arbejdet af de kulturelle marxister fra Frankfurter Skolen dette?

Frankfurter Skolen´s filosofi var det fuldstændige angreb på samfundets stof. Men Carnegie gruppen var mere optaget af at ændre det frie markedssystem til en socialistisk, kollektivistisk plan økonomi. De ønskede at ændre sociale studier til at reflektere, hvad der var godt i Socialisme versus vores fortidige historie.

De højtstående finansielle manipulatorer i amerikansk historie var faktisk, til trods for hvad mange folk tror, venligt sindede mod Socialisme.

Helt sikkert. De var fremme på beatet. I den tidlige del af det 20 århundrede blev der lavet planer om at ændre Amerika, først ved at starte krige, og derefter ved at lave planer om at afholde Amerika fra at vende tilbage til det, det var tidligere. Rockefeller og andre finansielle interesser var del af alt dette, og de fokuserede på uddannelses systemet. Carnagie elementet forkuserede på de internationale aspekter. Rockefeller elementet fokuserede på de nationale aspekter.

I 1930´erne, på samme tidspunkt som Carnegie opfordrede til en plan økonomi, og udddannelse blev indrettet i retning af den - de kaldte den en "Ny Orden" - promoverede de en pilot plan for "udkomme baseret undervisning".

Udkomme baseret undervisning skaffer sig af med de fire års matematik og videnskab, og individualiserer uddannelse for børn, der er nødvendig for træning til arbejdsstyrken. Så kom Anden Verdenskrig, der var planlagt, og efter det fik vi FN (der faktisk var blevet skabt tre år tidligere).

I 1965 var Carnegie Corporation dybt involveret i Elementary og Secondary Education Act. I 1969 betalte Carnegie for, og udviklede, National Assessment, der er den test, som præsident Bush nu for første gang har givet mandat, at alle børn skal tage. Denne test er 60 procent holdningsbaseret. Den måler hvor vidt dine børn er, eller ikke er, politisk korrekte i deres verdenssyn. Alle børn vil skulle tage denne test. Enhver hjemme skole eller privat skole der modtager så meget som bare en krone, skal tage denne test. I 1985 kom, hvad der for mange var det største chok af alle: Carnegie Corporation og præsident Ronald Reagan underskrev en aftale med Sovjet Unionen, der stort set forenede de to nationers uddannelsessystemer.

Dog, den første aftale blev underskrevet i 1958 af Dwight Eisenhower. Dette medførte faktisk, hvad Norman Dodd blev fortalt under kongressens undersøgelse i 1953 vedrørende fondes skattefritagelse.

Dodd blev fortalt af Rowan Gaither, præsident for Ford Foundation, at grunden til at de brugte pengene, på den måde de blev brugt, for at udvikle Socialisme i dette land, var fordi, at de fik disse ordre fra Det Hvide Hus om at ændre America, så det kunne blive "komfortabelt forenet" med Sovjet Unionen.

Folk burde undersøge optegnelserne af mange af de folk, som de troede, var gode amerikanere. Eisenhower var præsident på det tidspunkt, hvor ordrerne blev afgivet til fondene.

Eisenhower´s administration implementerede disse små celler i vore samfund for at implementere Socialisme i USA. Han var den første præsident til at underskrive omfattende aftaler om rumfart, kunst, musik, uddannelse og så videre med Sovjet Unionen.

Aftalen Reagan og Carnegie Corporation underskrev med Sovjet i 1985, var den mest omfattende nogensinde. Carnegie blev involveret med Sovjet i forberedelesen af computer assisteret undervisning for indskolingen på området "kritisk tænkning".

Jeg arbejde i Department of Education, så meget af det jeg taler om, lærte jeg, mens jeg arbejdede der.

Jeg blev fyret i 1982 for at have lækket et meget vigtigt dokument relateret til teknologi i computer assisteret undervisning i alle skoler i landet. Jeg mente, at pressen burde have det, og det gjorde jeg så. Jeg vidste, at jeg blev fyret, så jeg erhvervede mig en masse fortrolige dokumenter, der præcist beviste, hvad man senere kunne forvente sig. Mange af disse dokumenter forekommer i min bog. Den repræsenterer en komplet internationalisering af vort uddannelsessystem.

Så her havde vi Ronald Reagan, svingende med sablen mod "Det Onde Imperium", mens han i virkeligheden forhandlede med dem om vigtige emner, der påvirkede vort fremtidige amerikanske uddannelse.

Før jeg gik ind i Reagan administrationen, ville jeg ikke lytte til disse kritikere i United Republicans of California. Jeg troede, at de bare nedgjorde denne skønne fyr. Jeg gik ind i Uddannelses Ministeriet, og lærte det på den hårde måde. Efter jeg blev fyret, sendte jeg ham et brev (jeg ved, at han fik det), men jeg fik aldrig et svar.

Det var efter det, at jeg endeligt læste Here´s the Rest of Him af Kent H. Steffgen, bogen der var kritisk overfor Reagan, da han var guvernør i Californien. Jeg vil have folk til at forstå, at vi alle laver disse fejltagelser. Vi ønsker alle, at tro det bedste om folk. Jeg er helt sikkert en af dem, der tog denne vej, og jeg brændte mig. Derfor måtte jeg lække dette vigtige dokument.

Folk der lytter må forstå, at der ikke er forskel mellem den "styrende venstrefløj" og den "styrende højrefløj". De har en identisk agenda, og så længe folk fortsætter med at gå til disse dumme republikanske landsmøder og stemme på de styrende republikanere, vil vi aldrig blive i stand til at løse problemerne i dette land.

Tragedy and Hope, bogen af Bill Clinton´s mentor fra Georgetown University, professor Carroll Quigley, forholder sig til, hvordan disse elite familier tidligt besluttede sig for, at de måtte styre begge store partier. Således ville de styrede "får" på vej til afstemninger ikke vide, at der i virkeligheden ikke var nogen forskel.

Tidligere Undervisningsminister William Bennett er bredt promoveret som en højtstående konservativ tænker i reformeringen af amerikansk uddannelse. Men du argumenterer, at han prøver at ødelægge den legitime hjemmeskolingsbevægelse i Amerika. Kunne du kommentere på ham?

I 1980´erne godkendte Bennett et karakter uddannelses program, som jeg anså for et destruktivt værdioplysende slags program, der er resulteret i hændelser som skyderiet på Columbine School i Colorado.

Han er ikke, hvad folk tror han er. Han går ind i staterne med sin computer assisterede undervisning i alle discipliner fra børnehave til 12 klasse. Hans første stat var Ohio, hvor han etablerede en føderalt finansieret privilegeret skole. Han målrettede dem særligt til hjemmeskolende.

Bennett havde store møder, hvor han fortalte om, hvor vidunderlige disse var. Hvis nogen hjemmeskoler hoppede på den, så ville de i realiteten blive folkeskoler. Han indrømmede overfor folk, at hvis deres børn deltog i dette program: "Så vil I ikke længere være hjemmeskolende. I vil blive indrulleret i en offentligt finansieret skole". Hvis en hjemmeskolende bruger dette curriculum, er han eller hun i virkeligheden en folkeskole elev og emne for stats kontrol.

Du er også ret kritisk overfor Bush administrationen.

Bill Clinton som præsident var slemt nok, men jeg kan virkeligt blive sur over George W. Bush.

Tag eksempelvis hans tros baserede initiativ. Dette gør intet andet end at skaffe føderale penge til kirken for at styre kirker. Fortalere for uddannelse for at opnå styring af uddannelse. Samfundstjeneste? Frivillighed? Se på de politisk samfundsorienterede systemer: politiet indtager rollen som socialarbejdere. Og amerikanerne er så fordummede, at de ikke kan se, at der er noget forkert i det. Alt dette er for at betinge vore børn til tilstedeværelsen af politi i deres liv, for fremtiden vil ikke indeholde andet end det.

http://www.deliberatedumbingdown.com/

Kilde: