EU-bureaukrater vil infiltrere de sociale medier for at forbedre EU's image. Fra Daily Telegraph:
"Daily Telegraph har set fortrolige EU-udgiftsforslag og interne dokumenter med planer om en hidtil uset EU-propaganda blitz op til EU-parlamentsvalget i juni 2014. Nøglen til strategien er:
"At skabe værktøjer til overvågning af den offentlige mening med henblik på hurtigst muligt at afklare, om politiske debatter i sociale medier og blogs i EU har potentiale til at tiltrække mediernes og borgernes interesse."
"Særlig opmærksomhed skal rettes mod de lande, som har oplevet en kraftig stigning i EU-skepsis," fremgår det af et fortroligt dokument, som blev aftalt sidste år.
EU-parlamentets institutionelle kommunikatører kommer til at overvåge offentlige debatter og stemninger i realtid, for at forstå de "trendstærke emner". Og de vil få kapacitet til at reagere hurtigt, på en målrettet og relevant måde, for at deltage i debatterne og påvirke dem - fx. ved at fremlægge fakta og tal for at dekonstruere myter.
Træning af parlamentets embedsmænd begynder senere i denne måned.
Udgifter til "kvalitativ medieanalyse" bliver forøget med 15 mill kr., som skal findes i de nuværende budgetter, mens yderligere 7 mill kr. skal hæves næste år, trods talløse opfordringer til EU-systemet om, at budgettet skal afspejle budgetstramningerne i nationalstaterne."
Paul Nuttall, næstformand for det engelske EU-skeptikerparti UKIP, har døbt de internet-overvågende EU-bureaukrater "Troll Patrols":
"Forslagene overtræder EU-systemets neutralitet ved at forvandle embedsmænd til "troll patruljer", som skal stalke nettet og plante uønskede & provokerende politiske bidrag i debatter i de sociale medier," siger Nuttall til Telegraph
Kommentar: - Utrætteligt forsøger den politisk-akademiske klasse at møve sig ind på borgernes private områder. Mange folk debatterer netop på blogs og i sociale medier for at kunne debattere frit - og slippe for den politiske censur & system-propaganda, som i de seneste par år er blevet omfattende i trykte og elektroniske medier.
Nu bruger EU-systemet så borgernes penge på at smide politisk meningsterror efter dem - i den hensigt at manipulere dem til at blive artige EU-borgere.
Reaktionen kan hentes fra Facebook: "Hey. I found your nose! It was in my business again."
Man kan også spørge: "Skal de mennesker ikke snart have sig et ordentligt arbejde?"
Se også: Farage: PR against online critics makes EU no better than a banana republic