Dialog - et moderne ord med ny betydning!

Nicolai Sennels bakket op af Cheriffen vs desertørene Uffe & TøgerDIALOG?Tøger Seidenfaden, Uffe Ellemann med flere har fundet et nyt mantra! DIALO...

Slettet bruger,

01/03/2010

Nicolai Sennels bakket op af Cheriffen vs desertørene Uffe & Tøger

DIALOG?

Tøger Seidenfaden, Uffe Ellemann med flere har fundet et nyt mantra! DIALOG!

Ikke dialog med hvem som helst. De har åbnet for dialogen med den muslimske verden, siger de med en mund, som om de er siamesiske tvillinger, født med kun den samme hjerne. Lad mig med det samme slå fast. Jeg tror ikke at at ordet dialog findes på muhamedansk. Det er mere relevant at tro, at dialog og ræsonnement “læses” som samme begreb og oversættes direkte til det arabiske الإخضاع,  der betyder ”underkastelse”!

I går var jeg i Valby for at træffe Nicolai Sennels. Dansk Kultur arrangerede. Jeg var blandt venner. Sal 2 i kommunens kulturhus var proppet til bristepunktet med tilhørere, da Sennels berettede om sine oplevelser med islam og ideologiens kriminelle tilhængere.

 Ja undskyld, jeg mener da ikke, at alle muslimer er kriminelle. Men som I alle jo ved, er Nicolai Sennels forfatter til bogen ”Blandt Kriminelle Muslimer”, og det var med denne glimrende ”kriminalroman”  som udgangspunkt, vi diskuterede og debatterede i 3 timer, der bare sprang af sted, som om tiden stod stille. Der var ikke meget håb at hente der. Den dialog, som Seidenfaden og den tidligere udenrigsminister Uffe Ellemann fantaserer om, var vanskelig at få øje på i det billede, Sennels og de fremmødte malede op i det hvidmalede lokale.

Kriminalitetsstatistikerne taler sit tydelige sprog. For hver ny generation muslimer, der vokser op i landet, stiger røverimentaliteten, som den udlevedes på Muhammeds tid af mesteren selv, røverprofeten Muhammed, med det dobbelte.  Jeg skal ikke citere fra Sennels bog her. Den er allerede læst af mange, citeret fra af endnu flere og problematikken, som Sennels tager op her, er ligeledes ikke bare forstået af mange, men så sandelig også oplevet af alt for mange.

I det muslimske miljø løser man sine konflikter med intimidering og vold. De muslimske ghettoer i Danmark fungerer som lukkede klanmiljøer, hvor muhamedanske hierarkiregler styrer alt og alle. Kontrollen er gennemgribende.  De ældre kontrollerer de yngre, de yngre de endnu yngre og mændene kontrollerer kvinderne, der jo som bekendt med Allahs velsignelse i Koranen (Sura 4:34)står under manden. Nederst på listen kommer pigerne, drengebørnenes søstre og kusiner, som kontrolleres mest af alle. Deres liv er i mange familier så begrænsede i udfoldelsesmuligheder, at selv et ophold i Vestre Fængsel i sammenligning må anses som et hyggeligt ferieophold.

Den islamiske kultur er ikke forenelig med den europæiske. Den kan aldrig blive det, var konklusionen på eftermiddagens debat. I Europa og den øvrige vestlige verden er unge mennesker i dag opdraget efter en model, der skal fremelske ansvarstagende og konfliktløsning gennem argumentation og ræsonnement. Det er dømt til at mislykkes overfor en kultur, hvor trusler om vold indleder enhver uenighed, og hvor volden tages i anvendelse straks modparten svarer igen.

Sådan lød en appel fra en af de fremmødte: ”Skal vi virkelig lære vore drengebørn at slås? Skal vi virkelig være nødt til, at fortælle dem, at når de står overfor muhamedanernes børn, der i nye generationer også er danske statsborgere, så bliver de tvunget til at kunne forsvare sig, ja måske endda slå først, for at blive taget på alvor og ikke selv blive slået og lemlæstede, når det passer ”profetens” undersåtter?”

Desværre er jeg, som så mange andre, ja endda ledende politifolk, ræd for, at det bliver en nødvendighed, at revurdere opdragelsen af danske drenge. Et sæt spilleregler for etniske danskere og vesteuropæere, og et andet sæt regler – tørre tæsk – når det gælder ”profetens” efterkommere. Den rå virkelighed på gaderne nu også udenfor ghettoerne tyder på, at det vender den vej. Ellers kan man lige så godt  aflevere tegnebog, mobiltelefon og andet af værdi uden at protestere, når vi bliver antastede af disse nye islamiske stormtropper.

Tøger og Uffe er det I mener med jeres underdanige skraben, at vi skal undskylde for, at vi findes til og bare med vores blotte tilstedeværelse er i vejen for jeres ”venners” græshoppesværmslignende ekspansion – eller eksploration – af vore vesteuropæiske territorier? At Tøger ikke ved, hvordan verden hænger sammen, hvordan voldsideologien islam fungerer, det kan jeg da til dels bære over med. Men at Uffe Ellemann, med den fortid han har, heller ikke har en anelse om, hvordan virkeligheden ude i verden er skruet sammen, det kan ikke tilgives. En tidligere udenrigsminister må anses for at have livslang tjeneste, når det gælder så ømfindtlige emner som det, jeg har under behandling her. Ikke en gang Scavenius nåede så langt ned i sin tid!

Som sagt. Volden! Den har de!  Skal vi ned på det niveau? Undskyldningen hjælper os i hvert fald ikke på ret vej. Samtlige andre medier i Danmark og en masse dertil i England, Norge, USA, Australien med videre, er enige i at Politiken har tilføjet ytringsfriheden ubodelig skade og har gjort vesten endnu svagere i vore antagonisters øjne.  Men der findes sandelig håb. Cherif el-Ayoutu var med i går eftermiddags i Valby. Stor, stærk og venlig som altid. Han var ikke engang sur på mig, fordi jeg havde vredet ham gennem min ”klummemaskine” den 19 februar (Nedlæg islam). ”Det er dejligt at skrive”, sagde han, mens han smilende pumpede min hånd.

Cherif sagde derefter noget, jeg ikke selv havde turdet klemme ud! ”De skal udsættes for konsekvens”, sagde han, ”det er som med hunde og katte! I Australien havde man fået nok for nogen tid siden. Man var trætte af i Sidney at disse unge muslimer sprang rundt på gaderne og trakasserede, unge australske piger og intimiderede deres drengekammerater. En dag, da de var mange på stranden – selvfølgelig bare unge mænd af muslimsk oprindelse, mindst en 3-400 hundrede, da blev de overrasket af en hær af australske unge mænd, der simpelthen gennembankede dem med stokke og stave!”

Var der stille i Sal 2 på Valby Torv? Vist var der det.  Hvad var det, Cherif lige havde sagt? Den eneste muslim i salen oven i købet. Han talte ikke om at reformere islam lige da, det han talte om var at ”reformere offentlighedens blødsødenhed”! ”For det hjalp”, fortalte han videre, ”siden den dag er problemet, der ikke mere!” Med sådan en ”C(s)herif” skulle vi nok få det lidt lettere i fremtiden.

Mødet afsluttedes med en appel fra Nicolai Sennels om at gøre os hørte i debatten. Indsendere, læsebreve, klummer, blogs – det er medierne, der skaber den opinion som politikerne annammer som sine egne ideer i morgen, sammenfattede han den del af debatten.

Jeg prøver, så godt jeg kan at skrive  - og herfra kan I være sikre på derude, kommer der ingen undskyldninger til Muhammeds efterkommere, ikke om de så påstår at de ejer Rådhuspladsen?  

 

Hans Erling Jensen

Kilde: