Flere og flere fysiske butikker lukker ned. Men så er der også de butikker, som udvider med en e-handels afdeling. Små butikker drager store fordele af e-handels mulighederne i dette årti.
Garnbutikker, små tøjbutikker, kjolebutikker, og mange flere. Dem er der ikke mange tilbage af. De lukker. Det er i høj grad butikskæder som vinder frem - H&M, Vila, Tiger, Silvan, m.v.
I stedet for at dreje nøglen om, er der flere butikker som udnytter e-handels mulighederne.
Produkterne har de allerede. De har bare problemer med at sælge dem. Hvorfor så ikke lave en e-butik, og bruge den overskydende tid, hvor der ikke er kunder i butikken, på at optimere sin e-butik? Det gør Rikke Wolff Jensen, som driver den fysiske butik 'Boutique Amour' på den lille Ø, Samsø.
Rikke har om nogen udfordringer. Men hun klarer sig - hun har nemlig draget nytte af mulighederne for at starte en webshop. Rikke fortæller:
''Inden webshoppen havde jeg ofte tid, jeg ikke vidste, hvad jeg skulle bruge til. Det er svært at markedsføre en butik der sælger kjoler på Samsø. De fleste ved allerede vi eksisterer''.
Indtil hun så mulighederne i ehandel.
''Vi fik lavet en webshop - en ganske simpel en, men den fungerer - det virker bare. Den overskydende tid bruger jeg på at markedsføre webshoppen. I stedet for at have en salgskanal, har jeg nu to salgskanaler. Webshoppen er en stor fordel for virksomheden''.
Rikke er ikke den eneste. Hundredevis af små webshops udnytter mulighederne. Det bliver spændende at se, hvor vi er henne om bare 4-5 år.