Brevet ingen måtte se ( åbent brev til Anker Boye)

Kære Anker At i modtager støtte fra Lo kommer ikke som nogen overraskelse

Thomas Frederiksen,

10/11/2009

Kære Anker

At i modtager støtte fra Lo kommer ikke som nogen overraskelse. Socialdemokratiet har historisk set altid haft tætte bånd til fagbevægelsen. De har støttet økonomisk og moralsk, og mange af de samme mennesker har haft indflydelse begge steder. Det sidste har vi ingen problemer med, men det første medfører visse problemstillinger. Mange af Los medlemmer er tvunget enten direkte eller indirekte til at være medlem af organisationen, og de stemmer ikke allesamen på den røde blok. Med hensyn til det økonomiske så er Lo finanseret på den måde, at halvdelen af medlemmernes kontingent er fradragsberettiget. Skatteyderne betaler altså halvdelen af de penge som sendes videre til socialdemokratiet. Der var altså rigeligt med problemstillinger i støtten fra fagbevægelsen, inden det kom frem at de skrev jeres partiprogram. At du står med en varm kartoffel i hænderne, er du nok selv klar over. Hele sagen har dog frembragt visse spørgsmål, som vi her vil tillade os at stille til dig.

• Hvis ikke du lyver, så lyver fagbevægelsen og Enhedslisten. Kan du fortsat modtage støtte økonomisk samt politisk fra de to parter?

• Ser du generelt et problem i at skatteyderne, er med til at betale venstrefløjens valgkampange?

• Hvordan har de tidligere aftaler været med fagbevægelsen, i forbindelse med økonomisk støtte?

• Hvor meget indflydelse havde fagbevægelsen i din tid som borgmester?

• Du bliver nok valgt ind på trods af denne sag. Men føler du ikke et ansvar overfor dem, som står under dig på listen?

• Hvordan skal vælgerne i Odense få tillid til dig igen?

Med håb om at du vil tage dig tid, til at svare på disse spørgsmål.

Thomas Frederiksen               & Bak Kristoffersen

Ordfører Liberal Alliances Ungdom                &am Liberal Alliances Ungdom Fyn

Kilde: