Amerikanske kamptropper forlader Irak - Verden

8000 amerikanske kamptropper har tidligt torsdag krydset den irakisk-kuwaitiske grænse, og dermed er syv og et halvt år med USA som krigsførende ...

_slettet_bruger_1164

19/08/2010

8000 amerikanske kamptropper har tidligt torsdag krydset den irakisk-kuwaitiske grænse, og dermed er syv og et halvt år med USA som krigsførende magt i det tidligere diktatur ved at være slut.

Fronten af konvojen med kamptropper, der kommer fra Fort Lewis i staten Washington, kørte ind i Kuwait klokken 01.30 torsdag.

- Vi afslutter krigen... men vi afslutter ikke vores arbejde i Irak, siger P.J. Crowley, talsmand for det amerikanske udenrigsministerium ifølge NBC News.

Troppernes exit fra Irak kommer tidligere end ventet. Det var ventet, at soldaterne skulle forlade landet den 31. august, skriver NBC News på sin hjemmeside.

...

De resterende amerikanske soldater i Irak skal efter planen sendes hjem ved udgangen af 2011.

Amerikanerne har mistet mere end 4400 mand under Irakkrigen.