Sådan lyder svaret fra alle brugere over 18 år på hjemmesiden PointShop.dk efter at have set reklamen. Derimod mener 40% af alle unge under 18, at den skal have lov til at blive vist på Dansk TV.
Besvarelserne viser med tydelighed den skærende kontrast hvorfra voksne og unge tolker reklamen.
Reklamefilmen viser en teenager går amok i New Yorks gader og Forbrugerombudsmanden har tidligere i december 2009 været ude og påpeget at reklamerne for energidrikken CULT generelt går lige til grænsen – og i nogle tilfælde også over.
En anonym bruger på hjemmesiden uddyber sin begrundelse således; ” Denne reklame film er kvalmende og opfordre til vold og nedgørelse af både kvinder og politifolk. Den burde helt klart forbydes!"
En af de yngre brugere der syntes at reklame sagtens kunne vises i TV skriver således; ”den er nice så jeg sys den gerne må vises i tv... og hvis der nogen der ik kan tage det så må vil bare skrifte kanal eller slukke”.
Det er hjemmesiden PointShop.dk der har udført undersøgelsen. På hjemmesiden kan brugerne optjene point ved at deltage i spørgeskemaer, konkurrencer, blogge og nu også give sine meninger tilkende om fx aktuelle reklamefilm. De optjente point kan brugeren ombytte til gratis gaver. Undersøgelsen er sket på et grundlag af 5.293 besvarelser.