Udenrigsministeriet oplyser i en pressemeddelelse, at de har sendt 61 sager om svindel med dansk bistand i 2009 til en værdi af 18,7 mio. kr. til Rigsrevisionen. Det skriver Ritzau.
20 af de 61 sager er blevet afsluttet. I de 20 sager er 2,8 mio. kr. er gået tabt. De resterende sager behandles stadig af Rigsrevisionen.
Siden 2004 har Udenrigsministeriet rejst 313 sager om svindel til en samlet værdi på 123,1 mio. kr. Mange af sagerne er endnu ikke afsluttet, men Udenrigsministeriet udtaler, at de forventer, at en majoritet af pengene bliver betalt tilbage.
[email protected]
20 af de 61 sager er blevet afsluttet. I de 20 sager er 2,8 mio. kr. er gået tabt. De resterende sager behandles stadig af Rigsrevisionen.
Siden 2004 har Udenrigsministeriet rejst 313 sager om svindel til en samlet værdi på 123,1 mio. kr. Mange af sagerne er endnu ikke afsluttet, men Udenrigsministeriet udtaler, at de forventer, at en majoritet af pengene bliver betalt tilbage.
[email protected]