I dag lander en tidlig julegave til det borgerlige Danmark: Et nyt og forbedret 180Grader

Kære bruger af 180Grader,I dag er en fantastisk dag

Claes Kirkeby Theilgaard,

23/12/2019

Kære bruger af 180Grader,

I dag er en fantastisk dag. En dag, jeg har set enormt meget frem til, siden jeg i august i år overtog posten som ny chefredaktør her på netavisen.

Dengang jeg kom til, var det med målet om at genrejse Danmarks Borgerlige Netavis – 180Grader – og måske endda hjælpe lidt til at genrejse det borgerlige Danmark også.

Indtil videre er det lykkedes godt med at få genrejst 180Grader. Der er kommet liv i både debatten, nyhedsstrømmen, de sociale medier og nyhedsbrevet igen, og vi er blevet mange flere, der læser med og deltager. Det er en sand fornøjelse, og heldigvis er der også sideløbende kommet bedre gang i det øvrige borgerlige Danmark. Nu er det på tide at tage næste skridt.

Siden august har jeg sammen med Brian Clausen og Jimmi Meilstrup arbejdet på den nye hjemmeside og den nye platform, som du nu sidder og læser denne leder på. Og ja, det nye 180Grader ser først og fremmest markant bedre ud end det gamle, men det har bestemt også andet at byde på.

På det nye 180Grader får du flere og hurtigere nyheder end før. Vi opgraderer ret massivt på nyhedsdækningen, så vi kan levere en borgerlig vinkel på de vigtigste nyheder fra både ind- og udland. Samtidig har vi opgraderet på billedfronten, og i det nye år kommer der både video- og podcastkoncepter til.

Fra i dag bliver det desuden nemmere for dig som bruger at bidrage til debatten med både kommentarer og egne artikler. Fremover vil artikler skrevet af vores brugere høre under ”Forum”, hvor du kan slå dig løs, mens det øvrige nyheds- og debatstof vil have hver deres egen sektion.

Jeg håber, at endnu flere vil læse med og bidrage til debatten. Noget af det geniale ved 180Grader har altid været, at enhver kan komme til orde, og sådan skal det selvfølgelig også være på den nye udgave af vores netavis.

Med dagens relancering tager 180Grader et kæmpe skridt fremad. Nu er vi ved at være godt klar til 2020, og jeg glæder mig til at se, hvad det nye år bringer.

Her til sidst skal lyde en stor tak til dig, der på den ene, anden eller tredje måde har været og er med til at skabe 180Grader.

Til allersidst en opfordring: opret dig endelig som bruger, deltag i debatten, og spred gerne ordet om det nye 180Grader med dem i din omgangskreds, der kunne have glæde af at læse med og deltage herinde. Og skriv gerne her eller på [email protected], hvis du har ris, ros eller indspark til alt det nye.

Tusind, tusind tak!