Den ekstraskat på dieselbiler uden partikelfilter, som i de senere dage er kommet under kritik fra eksperter, der ikke mener, at filtrene gør nogen særlig gavn, kunne have været større, hvis ikke Liberal Alliance havde krævet varevogne, der er købt før den 18. marts 2009, fritaget for afgiften. Det skriver Ritzaus Bureau.
Det er skatteminister Kristian Jensen, der til nyhedsbureauet siger, at det var Liberal Alliance, der sørgede for at mindske den udskældte skat.
"I politiske aftaler må man give og tage," siger Kristian Jensen og fortsætter:
"I forbindelse med forhandlingerne om skattereformen skulle vi lave en aftale, hvor Liberal Alliance var forligspart. Og deres krav var, at vi fjernede alle afgiftsforhøjelser for ældre varebiler, og det har vi så valgt fra regeringens side at imødekomme. Derfor har vi givet nogle indrømmelser for at få flertal for vores pakke."
[email protected]
Det er skatteminister Kristian Jensen, der til nyhedsbureauet siger, at det var Liberal Alliance, der sørgede for at mindske den udskældte skat.
"I politiske aftaler må man give og tage," siger Kristian Jensen og fortsætter:
"I forbindelse med forhandlingerne om skattereformen skulle vi lave en aftale, hvor Liberal Alliance var forligspart. Og deres krav var, at vi fjernede alle afgiftsforhøjelser for ældre varebiler, og det har vi så valgt fra regeringens side at imødekomme. Derfor har vi givet nogle indrømmelser for at få flertal for vores pakke."
[email protected]