Væksten i antallet af tosprogede elever er ved tage af, men fortsætter dog alligevel. De seneste to år har væksten været den markant laverste siden 2000. Det skriver Ritzau. I alt er antallet af tosprogede elever i de danske folke- og friskoler vokset med 29 procent i årene 2000-2006.
Ifølge Anne Holmen, der er professor på Danmarks Pædagogiske Universitet, er der fortsat problemer med undervisningen af de tosprogede.
"Det skyldes bl.a., at der videreuddannes for få lærere," siger hun til Ritzau.
Undervisningsminister Bertel Haarder mener dog, at de integrationsanstrengelser, der gøres på mange skoler, er succesfulde.
"Vi har fået mere viden om, hvad der virker. Så min opfordring til skolerne er, at de skal de bruge andres gode erfaringer på deres skole," siger Bertel Haarder til Ritzau.
[email protected]
Ifølge Anne Holmen, der er professor på Danmarks Pædagogiske Universitet, er der fortsat problemer med undervisningen af de tosprogede.
"Det skyldes bl.a., at der videreuddannes for få lærere," siger hun til Ritzau.
Undervisningsminister Bertel Haarder mener dog, at de integrationsanstrengelser, der gøres på mange skoler, er succesfulde.
"Vi har fået mere viden om, hvad der virker. Så min opfordring til skolerne er, at de skal de bruge andres gode erfaringer på deres skole," siger Bertel Haarder til Ritzau.
[email protected]