6 minutters Mozart når du ringer til skat

Slettet Bruger,

19/09/2007

En ny rapport viser at man i dag skal vente dobbelt så lang tid i røret, når man ønsker at tale med SKAT, i forhold til sidste år. Det skriver business.dk. Den lange ventetid vækker irritation, blandt andet i landets erhvervsorganisationer.

"De fleste gider ikke vente fem-seks minutter på at høre et eller andet Mozart-tema med beskeden "alle vore medarbejdere er optaget - vent et øjeblik". Som udgangspunkt skal man kunne komme igennem til Skat på et minut, for man skal regne med, at man muligvis skal viderestilles og igen vente i en kø," siger Henrik Friis, der er afdelingsdirektør i HTS Handel Transport og Service.

Skat havde ellers sat fokus på at få ventetiden nedbragt. Men centraliseringen af landets skattecentre har givet det modsatte resultat, forklarer man.

"Vi er gået fra 30 til fire skattecentre. Det har betydet mange nye og urutinerede medarbejdere, ligesom antallet af årsværk er skåret fra 700 til 600. Derfor er ventetiden desværre steget, hvilket er utilfredsstillende. Vi arbejder hårdt på at bringe den ned igen," siger Thomas Fredenslund, der er direktør i Skats kundeservice.

Flere medarbejdere har som følge af omstruktureringer fået nye job i telefonsluserne og Fredenslund afviser ikke, at det blandt andet er deres manglende motivation, der ligger bag de stigende ventetider.

[email protected]

Kilde: